Do 6 lutego każdy mieszkaniec Mysłowic może wziąć udział w badaniu ankietowym, które da odpowiedź na pytanie, jak mysłowiczanie lubią spędzać wolny czas, a także czy miejska oferta kulturalna jest wystarczająca. Ankieta jest częścią prac Zespołu ds. Strategii Kultury powołanego w Urzędzie Miasta w Mysłowicach.
Ankietę znajdziesz pod tym linkiem.
Zespół ds. Strategii Kultury powołany został w październiku, a jego zadaniem jest zebranie niezbędnych danych, kompleksowe opracowanie i stworzenie dokumentów tworzących strategię rozwoju kultury w Mieście Mysłowice. Dokumenty te określą plany i cele do zrealizowania przez działające na terenie Mysłowic instytucje kultury i będą punktem odniesienia dla podejmowanych przez dyrektorów placówek decyzji.
Po czterech spotkaniach członkowie zespołu dokonali diagnozy obecnej sytuacji w obszarze miejskiej kultury i rozpoczęli prace nad analizą SWOT (mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia). Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie badania ankietowego, które da odpowiedź w jaki sposób mysłowiczanie lubią spędzać czas wolnym czy oferta kulturalna miasta jest wystarczając i skąd mieszkańcy czerpią informacje o wydarzeniach miejskich.
Wyniki badania ankietowego przedstawione zostaną na kolejnym spotkaniu (13.02) Zespołu ds. Strategii Kultury, które odbędzie się w formie debaty o kulturze. W debacie udział wezmą liczni zaproszeni goście, w tym dyrektor Muzeum Śląskiego Alicja Knast.
Prace nad Strategią Kultury zakończą się w czerwcu tego roku i z końcem sierpniu projekt uchwały trafi pod obrady Rady Miasta.